Известие

Collapse
No announcement yet.

Alfa 147 1,9 JTD - загуба на мощност и пушене

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Alfa 147 1,9 JTD - загуба на мощност и пушене

    Здравейте,

    Колата ми е Alfa 147 1,9 JTD 2001 и имам следния проблем. От няколко седмици вече колата ми пуши повече от обичайното, няма добро ускорение и е някакси тромава.
    Пробвах с различни горива и добавки, но няма много много ефект. Иначе подържа 140-150 км/ч на магистралата без проблем, ако е прав пътя. Когато обаче има изкачване трудно задържа скоростта над 90-100 и пуши. Ако правя изпреварване и натъсна рязко газта на 5 предавка над 2000 оборота (над 90-100км/ч), започва да пуши много и трудно дори изпреварвам.
    На ниски предавки 2-3 над 2500 оборота много добре ускорява, пушене почти не се забелязва.

    Също така преди 1 седмица ми светна лампата на двигателя със съобщението motor control system failure. Обаче колата нямаше проблем да се движи и съобщението до 1 ден изчезна само.
    Водих я в сервиз, обаче там много не му разбират на този двигател (останах с такова впечатление). След компютърна диагоностика ми казаха, че в ECU има грешка за EGR (обаче EGR-a е затапен). Там са го почистили и още не знам какво, но има малко подобрение. Обаче пак си пуши. От сервиза ми казаха, че не надувала хубаво турбината.
    Планирам аз да и направя сам компютърна диагоностика и да извадя кодовоете на грешките от ECU, но това ще стане до няколко дена.
    Огледал съм всички пътища на турбо компресора (до колкото мога сам) да търся пукнатини или бробойни, но не открих.
    До колкото знам от предишния собственик на колата сменяни са Дебитомера и Соленоида на променливата геометрия преди година и половина.
    Ето и тука темата за смяна на Селеноида (това пак е моята кола, но другия собственик)
    http://62.204.158.205/pBB2/viewtopic...asc&highlight=
    Също така знам, че колата е с чип от Extreem Service.

    Опитах се да опиша проблема колкото мога. Всяка помощ ще е добре дошла.
    Можете ли да препоръчате сервиз къде да я заведа, за да се потърси проблема. Аз си мисля за Extreem Service или в Ямбол.

    Грешките са оказаха следните в ECU-то
    P0404 - EGR
    P0236 - Overboost Valve

    Ето и малко тестове на колата по долу във форума: http://clubalfaromeo.com/forum/showt...64#post1231064

    Ники
    Last edited by k2000; d.m.y г., 14:27. Основание: Тестове и ECU грешки.
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD

  • #2
    Защо питаш за сервиз , като знаеш къде са слагали чипа? По-добре да си отишъл първо там със сигурност ще ти кажат какъв е проблема. Успех с белисимата.
    АРИЕЛ-156 2,4 JTD 98г. - EX
    http://www.youtube.com/watch?v=SCSIfkg17Pg

    Comment


    • #3
      Аз бих ти препоръчал да си раздвижиш геометрията на турбото. В момента караш почти атмосферен дизел.
      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

      Comment


      • #4
        Сега проверих и се оказа, че EGR е затапен от двете страни, тоест не би трябвало да оказва проблем той. А това, че имам грешка в ECU за EGR е така, защото е затапен.
        Alfa Romeo 147 1,9 JTD

        Comment


        • #5
          Същите симптоми и при мен ги имаше. Залагам на соленоиден клапан, пък ще видим после.
          Alfa 147 1.9 JTD 8V 115 hp

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от chandler Покажи съобщение
            Същите симптоми и при мен ги имаше. Залагам на соленоиден клапан, пък ще видим после.
            Ти къде ходи да ти я оправят и какво оправиха?
            Alfa Romeo 147 1,9 JTD

            Comment


            • #7
              Ами сменихме клапана и литна, няма пушек.
              В Търново я правя моята, в един сервиз.
              Alfa 147 1.9 JTD 8V 115 hp

              Comment


              • #8
                провери за пропукани турбо пътища докато някои дава газ на колата че да има налягане в тях сам е трудно ..... моя проблем беше от това
                Alfa 147 1.9JTD 16v 140hp

                Comment


                • #9
                  Ето малко тестове на колата:

                  Грешките са оказаха следните в ECU-то
                  P0404 - EGR
                  P0236 - Overboost Valve
                  Вижте прикачените файлове.

                  Има и една интерена графика. Направихме тест с Fiat ECU Scan, на някои параметри:
                  1. Intake Air Quantity - Desired Intake Air Quantity
                  2. Boost pressure - Desired Boost pressure
                  На графиката съм показал и оборотите, при които се получава.

                  Това, което се забелязва е, че количеството въздух остава същото при различните обототи и при високи нива на Desired Intake Air Quantity.
                  Моя извод е, че въздуха е малко и не успява да изгори добре горивото и за това пуши и не върви.
                  Attached Files
                  Alfa Romeo 147 1,9 JTD

                  Comment


                  • #10
                    Все пак запекли лопатки на гометрията или соленоид?
                    Иди в сервиз най-добре

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от k2000 Покажи съобщение
                      Ето малко тестове на колата:

                      Грешките са оказаха следните в ECU-то
                      P0404 - EGR
                      P0236 - Overboost Valve
                      Вижте прикачените файлове.

                      Има и една интерена графика. Направихме тест с Fiat ECU Scan, на някои параметри:
                      1. Intake Air Quantity - Desired Intake Air Quantity
                      2. Boost pressure - Desired Boost pressure
                      На графиката съм показал и оборотите, при които се получава.

                      Това, което се забелязва е, че количеството въздух остава същото при различните обототи и при високи нива на Desired Intake Air Quantity.
                      Моя извод е, че въздуха е малко и не успява да изгори добре горивото и за това пуши и не върви.
                      Колега, още преди седмица ти казах да погледнеш геометрията на турбината. Просто бръкни и виж лостчето дали се движи леко. Ако се движи леко, провери маркучето до клапана за пробив. Ако и то е здраво, намери един клапан за пробо от работеща кола и ако се "отпуши", сменяй го. В момента, както ти казах и преди, караш атмосверен дизел. Това показват графиките.
                      Между другото мисля, че ти е пипано ЕКУ-то.
                      Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Колега според мен не пипай нищо по колата, просто иди там където са ти правили ремапа. Иначе има вероятност да стане много по - лошо и скъпо. Тази 47-ца с чип трябва да лети, не да въври със 140.
                        sigpic

                        Comment


                        • #13
                          здр

                          колега преди да проверяваш каквото и да било извади маркуча на вакум помпата и виж дали има хубав вакум защото това е често срещан проблем при тези с променлива геометрия.пример на моята 2.4жтд 140коня геометрията беше перфектна движи се идеално но няма турбина както ти каза по горе колегата..а тя заминала вакум помпата и няма хубав вакум и няма какво да дърпа лостчето на турбината и тя не прави каквото трябва и когато трябва налягане и се едно беше атмосферна наистина!
                          променливата геометрия се оправлява от вакум няма вакум няма турбина
                          Alfa Romeo 156 2.4JTD SW/140hp
                          Alfa Romeo 156 1.9JTD/105hp

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от th3xf1l3s Покажи съобщение
                            колега преди да проверяваш каквото и да било извади маркуча на вакум помпата и виж дали има хубав вакум защото това е често срещан проблем при тези с променлива геометрия.пример на моята 2.4жтд 140коня геометрията беше перфектна движи се идеално но няма турбина както ти каза по горе колегата..а тя заминала вакум помпата и няма хубав вакум и няма какво да дърпа лостчето на турбината и тя не прави каквото трябва и когато трябва налягане и се едно беше атмосферна наистина!
                            променливата геометрия се оправлява от вакум няма вакум няма турбина
                            А как мога да проверя точно дали вакума от вакум помпата е хубав? Като го извадя какво да очаквам точно?
                            Alfa Romeo 147 1,9 JTD

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от k2000 Покажи съобщение
                              А как мога да проверя точно дали вакума от вакум помпата е хубав? Като го извадя какво да очаквам точно?
                              Педалът на спирачката мек ли е и държи ли още 1-2 натискания при изгасен двигател? Ако е така, вакумпомпата, маркучетата и сервото са ти в ред. Търси проблемът от соленоида нататък.
                              Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X